אני מודה שפעם לא אהבתי עוגות גבינה, מבחינתי עוגה בלי שוקולד היתה תעלומה ובזבוז מיותר של קלוריות. היום לעומת זאת אני מאוד אוהבת עוגות גבינה, יכול להיות שטעמתי יותר סוגים מוצלחים והעדפות שלי השתנו עם הזמן, או שהזדקנתי.

אני חושבת שאבחר את האופציה הראשונה.

עוגות לשבועות - אווירת חג

כל חג הוא חגיגה גדולה של מאכלים וקינוחים, אבל ללא ספק שבועות הוא כנראה החג הכי מרגש לחובבי האפיה. גם הארוחה עצמה עשירה במאפים, גם האוכל חלבי ולכן הקינוח נטול מגבלות כשרות, בעצם הכל אפשרי, השמים הם הגבול, וכמה שיותר גבינה ולבן הרי זה משובח.

אז אילו עוגות לשבועות נכין השנה??

לכבוד החג הבא אלינו לטובה יצאנו לסיור וירטואלי מפרך. ביקרנו באתרי מתכונים, של קונדיטורים ושל מותגי האפייה המובילים. קראנו אין ספור בלוגים לאפייה, מוכרים יותר ומוכרים פחות.

וניסינו! לא הסתפקנו במתכון שנראה טוב, פשוט בדקנו, הכנו וטעמנו לוודא שאכן טעים! שלא יהיו בושות בחג. חזרנו בידים מלאות ועוד כמה קילוגרמים. היה לא פשוט, אבל אנחנו מוכנים למצעד העוגות המנצחות לשבועות.


לא במוד לאפייה? אפשר להזמין מהאופות המוכשרות שמחכות לכן ממש כאן


עוגות גבינה בקלות!

  • עוגת גבינה ביסקוויטים אוריאו - מאת מתוקים שלי

    כולנו מכירים את עוגת הביסקוויטים הרגילה, זאת עם שכבות הפתי בר ופודינג וניל. פה אנחנו מציעים לכם לנסות את הגירסה של חן שוקורן הבלוגרית מ"מתוקים שלי", המלית הרבה יותר גבינתית והביסקוויטים הם אוריאו. קל מאוד להכין. טעים מאוד לאכול :)

    אנחנו טעמנו אותה אחרי כמה שעות ספורות במקרר ושוב ביום למחרת, באופן חד משמעי העוגה ביום שאחרי מנצחת!

    למתכון המלא

  • עוגת גבינה עם קלתית מעוגיות קרמל וציפוי תותים - מאת על השולחן

    מתכון של מיכל מוזס עבור "על השולחן", הם הצליחו לפתות אותנו עם עוגת גבינה אפויה, טעימה וקלה. מהסוג שלא דורש התעסקות שלמה סביב הלובן של הדפנות ומה גובה העוגה.

    אל תדאגו אם לפני האפייה הקלתיתי מרגישה יבשה ופירורית, זה בסדר, אין צורך להוסיף עוד חמאה.

    והתותים למעלה צריכים להיות טריים, פרסתם וקישטתם לא ממש בצמוד להגשה?

    מדללים 2 כפות ריבת תות/משמש בכף מים רותחים ומברישים את התותים קלות לשמירת הברק.

    למתכון המלא

  • עוגת גבינה פירורים - מאת עוגיו נט

    עוגת גבינה ופירורים מעולה של נטלי לוין מהבלוג "עוגיו.נט". עוגה טעימה מאוד, קלאסיקה ללא ספק. נשמרת בכיף במקרר ודי קלה לביצוע. הקפידו לא לוותר על גירדת הלימון במלית גבינה ולהשתמש בתמצית וניל איכותית ככל האפשר. לעומת זאת את הברנדי בתחתית ניתן להחליף בלי בעיה.

    למתכון המלא

  • קינוחי כוסות – מאת ניקי ב

    בשיטוטינו באינטרנט מצאנו הברקה מאת ניק, ב, קינוח רושם כמעט ללא עבודה. שהרי כל מתכון שמתורגם למנות אישיות יוצר אפקט ואוו באופן מיידי אצל האורחים. פה הבסיס הוא מוס קצפת-וניל-גבינה עם פינוק של פירורי עוגיות לוטוס מעל. בונוס נוסף שאפשר להכין מראש ולשמור כמה ימים במקפיא.

    ניתן כמובן לגוון ולהחליף את עוגיות הלוטוס בעוגיות אוריאו או קראמבל ביתי (פירורי בצק פריך). או לשנות כיוון ולהחליף את העוגיות בשוקולדים, למשל: לפורר מעל מקופלת מריר וחלבי מעורבב.

    למתכון של ניקי

  • עוגת גבינה עם בצק עוגיות - מאת בצק אלים

    עוגה כיפית במיוחד של מאיה מ"בצק אלים", מאיה מחליפה את תחתית הבצק פריך השיגרתית בבצק של עוגיות שוקולד צ'יפס. וליתר בטחון מפזרים גם עוגיות שוקולד ציפס למעלה. כי אין דבר כזה יור מידי עוגיות שוקולד ציפס! אה, ויש גם מלית גבינה בין כל העוגיות, בכל זאת שבועות זה מחייב.

    מה שנהדר במתכונים שלה זה הפירוט כך שהכל הכל הכל הכל כתוב, ומצולם, ממש כמו ליווי אישי.

    כפי שתראו ההכנה של בצק העוגיות במתכון דורשת מיקסר והקצפה, אם אתם לא חובבי הז'אנר המושקע, הבצק והעוגה יצאו לנו מעולים גם כשהמסנו את החמאה במיקרו (למצב רך, לא לגמרי נוזלי) ועירבבנו את כל החומרים בקערה.

    למתכון של בצק אלים

עוגות גבינה שמשאירות רושם!

  • עוגת גבינה אפויה קלאסית – ללא גלוטן – מאת cooknbake

    אי אפשר לחגוג שבועות בלי לפחות עוגת גבינה אפויה אחת קלאסית. כמה מיתוסים נבנו על העוגה הזאת. הכל סביב השאלה איך מייצרים לה דפנות צחורות וחומקים מאותם בקעים נוראיים שמפוצצים אותה בתום האפייה ולוקחים איתה מטה את שלל הציפיות שלנו לעוגה מושלמת.

    אז הנה לה גירסה אמיצה שעומדת בגבורה במשימה, אין כאן נייר עיתון או מגבת שעוטפים את התבנית. כן יש פה תבנית מים לשמירת הלחות בתנור ומשחקי טמפרטורה וזמני הוצאה מהתנור.

    עוד יתרון מובהק - עוגת גבינה אפויה ללא גלוטן!

    למי שמרגיש ממש נוסטלגי ניתן להמיר את הציפוי במתכון בציפוי הקלאסי של שמנת חמוצה ואבקת סוכר.

    למתכון הזה הגענו דרך פורום תפוז

  • פאי טירמיסו מעולה למתקדמים – עוגיו נט

    טוויסט מגניב לעוגת הטירמיסו הרגילה,כל כך מגניב שלא יכולתי לוותר על עוד מתכון של נטלי לוין מהבלוג "עוגיו נט". לא יודעת מה הדליק אותי על העוגה הזאת, אני בכלל לא אוהבת קפה, אבל ברגע שראיתי את המתכון פשוט הייתי חייבת להכין אותה. מאז כבר הכנתי אותה הרבה פעמים על פי דרישת הקהל. מאחר שזה דורש השקעה אז החג זה הזדמנות מצויינת. עוגת רושם!

    פיא טרמיסו - oogio.net

  • עוגת אוריאו הורסת – על השולחן

    זאת העוגה שמכינים לכל מי שלא אוהב עוגות גבינה ומעדיף שוקולדים, ולילדים :)

    מתכון של רות אוליבר עבור "על השולחן, אצלנו היא נטרפת כל השנה ומכבבת בימי הולדת. שכבות של שחיתות עם המון אוריאו. מה עוד אפשר לבקש? עוגה מרשימה שנשמרת היטב בהקפאה כך שאפשר להכין מספר ימים מראש.

    אם אתם לא רוצים מתוק מידי אפשר בכיף לדלג על שכבת הקצפת העליונה ומעל הגאנש לקשט את העוגה באוריאו (איך לא) רגילים וגם אוריאו מצופים שוקולד לבן ליצירת ניגודיות ועניין. גם נשיקות מרנג מיני ילכו נהדר פה בקישוט.

    עוגת אוריאו על השולחן
  • כתר בריוש במלית גבינה וצימוקים - מאת פיית העוגיות

    אני כל כך אוהבת שמרים, בצק שמרים בכלל, עוגות שמרים בפרט, ובריוש? מלך המלכים, בצק מפונק ומעודן על הגבול בין לחם לעוגה וכל כך טעים!!! אז כשראיתי את המתכון הזה של ענבל מהבלוג "פיית העוגיות" לא היה ספק, רצתי למטבח (וטוב שרצתי, צריך להתחיל לשרוף את הקלוריות לפני במקרה הזה :) ).

    שימו לב שבצק בריוש צריך תמיד לילה במקרר להתפחה ראשונית אז לא ניתן להכין את העוגה בספונטניות "מעכשיו לעכשיו" אבל בעצם אף עוגת גבינה לא מתאימה להאכל בחיפזון. מה שכן נוח פה זה לחלק את העבודה. התוצאה המתקבלת היא חגיגה לעיניים ולחך.

    למתכון המלא

  • עוגה לשבועות של קרין גורן - ספירלה גבינה ושוקולד

    עוגות לשבועות של קרין גורן יש בשפע, אבל עוגת הגבינה הזאת - אולי עוגת הגבינה המפורסמת מכולן, העוגה שהפכה לויראלית עוד לפני שידענו מה זה ויראלי בכלל!

    עירבוב של גבינה ושוקולד במעגלים מקסימים ששובים את העיין עוד לפני שבכלל טועמים מהעוגה.

    צריך למזוג לאט ובסבלנות ליצירת התבנית המעגלית אחרת הכל מתערבב, אבל לגמרי שווה את ההשקעה.

    עוגה לשבועות של קרין גורן

טיפ קטן לסיום: בכל המתכונים תכננו זמן להכין את העוגה יום מראש שכן עוגות גבינה משתבחות ביום שאחרי. וגם איזה כיף שלא צריך להכין ברגע האחרון!

קראתם? אהבתם? - נשמח אם תשתפו :)